Szerelem: Sokan nem értik: ez a vonzereje a tanár-diák szerelmeknek

Szeretettel köszöntelek a Mindent a szerelemért.. klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1472 fő
  • Képek - 528 db
  • Videók - 576 db
  • Blogbejegyzések - 236 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 1215 db

Üdvözlettel,

Mindent a szerelemért.. klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Mindent a szerelemért.. klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1472 fő
  • Képek - 528 db
  • Videók - 576 db
  • Blogbejegyzések - 236 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 1215 db

Üdvözlettel,

Mindent a szerelemért.. klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Mindent a szerelemért.. klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1472 fő
  • Képek - 528 db
  • Videók - 576 db
  • Blogbejegyzések - 236 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 1215 db

Üdvözlettel,

Mindent a szerelemért.. klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Mindent a szerelemért.. klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1472 fő
  • Képek - 528 db
  • Videók - 576 db
  • Blogbejegyzések - 236 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 1215 db

Üdvözlettel,

Mindent a szerelemért.. klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Két felnőtt ember közötti párkapcsolatra általában egyenrangú partneri viszonyként gondolunk. Sokszor azonban egyenlőtlen hatalmi felállásra épül a szerelem, ilyen például, ha tanár és diák között szövődik.

 

A tanár és az egyetemista vagy főiskolás közötti szerelem rendszerint stabil forgatókönyvet követ. A tanár eleinte inkább intellektuálisan vonzó a diák számára, aki példaképet, szellemi vezetőt lát benne, akire felnézhet. Második lépésben az oktatóról alkotott kép a hallgató lelkivilágában megszívja magát egy idealizált szülő képével, azaz olyan tulajdonságokkal ruházódik fel, amilyeneket egy jó apáról vagy anyáról képzel el a gyerek: okos, erős, ráadásul valóban figyel rá, és törődik vele. A diákot így érzelmileg is megérinti, ha látványos rajongására válaszul jellemzően kitüntetett elismerést kap, amitől „kiemelkedik” a többiek közül. Innen már könnyen átbillenhet egy határon az érzelmi-intellektuális vonzalom, és szexualitással telítődik.

A tanárnak is vonzó a diákja csodálata és elismerése, ez által ő is olyasmit kap, amire mindig is vágyott. Imponál arra gondolnia, hogy a hallgató rajongása neki szól, és nem a tanári szerepnek. A tanár innentől kezdve meglehetősen könnyű helyzetben van, erős hatalmi pozíciójából könnyen fordíthatja testiségbe a kapcsolatot. A kapcsolattal tehát mindkettőjüknek fontos érzelmi szükségletük elégül ki – olvasható Cserny Virág és Pintér Judit Nóra pszichológusok Egyenlőtlen hatalmi viszonyok a párkapcsolatokbanAmi eddig hiányzott című, a legújabb HVG Extra Pszichológia magazinban megjelent írásában.

A tanár-diák viszony lehet „futó kaland”, amely azonban jellemzően inkább a tanárnak futó kaland, a hallgató lélektanilag sokkal kiszolgáltatottabb helyzetben van. Sokszor látjuk, hogy a férfiak a tanári pozíciójukkal visszaélve szereznek szexuális sikereket maguknak. Bár a felsőoktatásban mindenki „felnőtt”, tehát feltételezzük, hogy mindkét fél felelős emberként lép szimmetrikusan a kapcsolatba, mégis ez teljesen aszimmetrikus kapcsolati forma.

A húszas éveik elején járó hallgatónők sokszor még a pubertáskoruk végén járnak, ami az identitás megszilárdulásának időszaka. Tapasztalatlanságuk és személyiségük kiforratlansága befolyásolhatóvá és sebezhetővé teszi őket, hosszú távon eltorzíthatja képét a kapcsolatokról. A tetszeni és megfelelni akarás sok mindenbe belesodorhatja a diákot, amit később megbán. Ha a hallgató utólag a tanár közeledését a hatalommal való visszaélésnek, bizonytalan érzései kihasználásának éli meg, akkor dühöt, bosszúvágyat, szégyent, undort érezhet. Ennek fényében a tanár közeledésének abúzushoz hasonló lélektani következményei lehetnek, annak ellenére, hogy mindkét fél beleegyezésével jött létre a viszony.

A tanár számára vagy vonzónak bizonyul a domináns, hatalmi pozíció, vagy elege lesz abból, hogy partneri viszony helyett inkább szülő-gyerek kapcsolatban találja magát. Az is előfordulhat azonban, hogy tartós kapcsolattá alakul a liezon. Ekkor a hatalmi egyenlőtlenségek rendeződhetnek, szellemileg fennmaradhat azonban a mester-tanítvány leosztás, akár a diák szakmai karrierjének támogatása által.

Forrás:http://hvg.hu

Címkék: diák szerelem tanár

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu